Google și Meta au derulat o campanie publicitară pentru platforma Instagram, specific țintită către minori cu vârste între 13 și 17 ani. Campania s-a desfășurat în primele luni ale acestui an și încalcă regulile interne ale Google cu privire la publicitatea online servită utilizatorilor minori.
În ciuda politicii ce nu acceptă ca persoanele sub 18 ani să fie ținta reclamelor din mediul online, acest lucru nu pare să fii împiedicat cele două companii să încheie un parteneriat prin care minorilor le-au fost prezentate reclame pentru Instagram pe YouTube.
Surse apropiate de această campanie publicitară, citate de Financial Times, spun că ambele companii Big Tech știau că publicul țintă erau persoanele sub 18 ani și au reușit să ascundă acest lucru folosindu-se de categoria grupului ”demografic neidentificat” – o etichetă ce se referă la persoanele a căror vârstă, sex, statut, venit sau alte detalii de identificare nu sunt cunoscute și poate permite agenților de publicitate să ajungă la un public cât mai larg atunci când este selectată.
Acest „grup demografic neidentificat” înclină să fie format, mai degrabă, din adolescenți, iar sursele FT spun că Google poate să afle destul de precis vârsta acestor utilizatori prin date ce țin de activitatea online sau ce fel de descărcări fac.
Cu alte cuvinte, campania publicitară era clar țintită către persoanele cu vârste sub 18 ani, chiar dacă niciuna dintre companii nu va admite acest lucru. Google, însă, deși a negat că reclamele au ajuns la minori, nu a negat că anumite politice (adică cea referitoare la eticheta demografică) au putut fi exploatate de către agenții de publicitate.
„Interzicem personalizarea anunțurilor pentru persoanele sub 18 ani, punct. Aceste politici depășesc cu mult ceea ce este necesar și sunt susținute de garanții tehnice […] De asemenea, vom lua măsuri suplimentare pentru a le transmite reprezentanților de vânzări că nu trebuie să ajute agenții de publicitate sau agențiile să desfășoare campanii care încearcă să ocolească politicile noastre”, a declarat Google pentru Financial Times.
Inițial, planul era ca întreaga campanie să devină internațională, nu doar în SUA și Canada, însă Google a renunțat acum la idee și a pornit o investigație internă pentru a determina dacă politicile sale au fost încălcate sau nu.
Parteneriatul dintre cei doi coloși Big Tech a venit într-un moment în care Google căuta să-și rotunjească veniturile din reclame, iar Meta să convingă tinerii să folosească Instagram, în încercarea de a mai tăia din popularitatea TikTok.
Leave a Comment