Meta lasă în aer publicațiile partenere, în favoarea creatorilor de conținut

Meta nu mai este interesată de serviciile Facebook News și Bulletin, atenția companiei fiind îndreptată spre dezvoltarea metaverse-ului și a economiei creatorilor de conținut.

Anunțul a fost făcut de directorul departamentului de parteneriate media din cadrul Facebook, Campbell Brown, într-o notă internă analizată de The Wall Street Journal. Angajații au fost informați că suportul tehnic și cel de produs va fi transferate către alte servicii, în special cele legate de construirea economiei de creator.

Pentru mulți dintre noi, asta a fost o muncă din dragoste și știu că este greu să vezi că aceste proiecte sunt lăsate pe plan secundar. Sunt produse care au adus o valoare extraordinară pentru partenerii și utilizatorii noștri”, a declarat Brown în nota internă.

Facebook News a fost lansat în 2019 în încercarea companiei de a domoli supărarea industriei media cu privire la banii pe care marile companii de tech îi luau din reclame, totul fără ca munca publicațiilor să fie recunoscută. La acea vreme, Facebbok a semnat contracte în valoare de zeci de milioane de dolari cu organizații de știri precum The Wall Street Journal, New York Times și Washington Post, însă, în acest an, aceste contracte expiră. Meta a început să semnaleze editorilor și altor persoane din industrie că reînnoirea contractelor nu este o prioritate, conform surselor WSJ.

Pe lângă dorința de a capitaliza popularitatea creatorilor de conținut (cum și în ce fel e încă neclar) și a clipurilor scurte, faptul că guvernele lumii încep să adopte legi care forțează marile platforme să negocieze cu publicațiile este un alt motiv pentru care Mark Zuckerberg ar fi decis să nu mai invească activ în serviciile și parteneriatele media ale Facebook.

O întrebarea se naște de aici: ce se va întâmpla cu aceste negocieri? Australia, Canada și Marea Britanie au legi care spun că Facebook (ca alte mari companii) și publicațiile de știri trebuie să ajungă la un acord cu privire la conținutul media. Cum vor fi afectate aceste negocieri de interesele mereu capricioase ale Meta? Cum vor fi afectate acordurile deja încheiate?

Meta nu a făcut o precizare în acest sens.

TikTokmania

Obsesia Meta de a imita TikTok pentru a nu-și pierde supremația (deja se întâmplă asta, fie că Zuckerberg acceptă sau nu) arată, încă o dată, că marile platforme de socializare (Meta, mai ales) sunt interesate de a fugări trenduri, virale și momente de popularitate. Nu ar fi neapărat un lucru rău, însă problema acestor concepte este efemeritatea lor. La fel cum știrile păreau să prindă foarte bine pe Facebook odinioară, la fel cum videoclipurile erau noua senzație (așa ne-am ales cu Facebook Watch și toată miriada de servicii adiacente), așa va trece și acest trend de clipuri scurte pe modelul TikTok.

Poate Meta să garanteze că partenerii pe care îi caută acum nu vor sfârși, după câțiva ani, c-o înștiințare că prioritatea companiei s-a schimbat? Serviciul Bulletin lansat în aprilie anul trecut a fost creat tocmai pentru că Zuckerberg a observat că lumea a redevenit interesată de newslettere. Acum, prioritatea s-a schimbat, iar Bulletin rămâne în aer. Odată cu el, peste 100 de publicații și 25 de jurnaliști locali rămân fără sprijin din partea companiei, deși au încheiat contracte cu Meta. Totul, bineînțeles, în numele „celei mai bune experiențe pentru utilizatorii Facebook”, după cum ne informează un purtător de cuvânt al companiei.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri