Meta, avertizată de UE că încalcă legile antitrust

Uniunea Europeană a trimis o înștiințare către Meta în care anunță gigantul american că ar încălca normele antitrust ale blocului comunitar. De vină ar fi serviciul de publicitate, Facebook Marketplace, și tarifele nefavorabile impuse de companie, lucru ce reprezintă un abuz al poziției dominante de pe piață.

În opinia preliminară furnizată companiei, autoritățile europene spun că practicile Meta denaturează concurența de pe piața de anunțuri online și critică faptul că serviciul Marketplace poate fi accesat doar prin Facebook. Acest lucru este considerat un abuz și pentru că utilizatorii care au cont de Facebook au, automat, acces la Marketplace chiar dacă nu și-ar dori acest lucru.

Important de notat este că acest anunț reprezintă prima dată când Uniunea Europeană acuză, oficial, Meta că abuzează de poziția sa dominantă de pe piața europeană. Până acum litigiile din UE ale gigantului american se refereau, în principal, la modul în care gestionează datele utilizatorilor și la faptul că nu informează corect autoritățile europene de reglementare.

Comisia critică faptul că Meta își leagă serviciul de anunțuri online, Facebook Marketplace, de rețeaua sa de socializare, Facebook. Comisia este, de asemenea, îngrijorată de faptul că Meta impune condiții comerciale neloiale concurenților Facebook Marketplace în beneficiul propriu”, a menționat Comisia Europeană într-o declarația de presă.

Înștiințarea Comisiei reprezintă doar primul pas al autorităților care vor trebui să dovedească încălcările menționate în documentul trimis Meta. Dacă acuzațiile se dovedesc adevărate, Meta este pasibilă de amenzi care se pot ridica la 10% din cifara de afaceri globală a companiei. Cu toate acestea, ancheta executivului european ar putea dura ani de zile, iar Comisia spune că durata este influențată de complexitatea cazului și de cooperarea Meta.

Afirmațiile Comisiei Europene sunt nefondate. Vom continua să colaborăm cu autoritățile de reglementare pentru a demonstra că inovația produselor noastre este în favoarea consumatorilor și a concurenței”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, citat de Reuters.

Meta se află deja sub o altă investigație ce se referă la Facebook Marketplace. Ancheta a fost deschisă în iunie 2021 în urma mai multor plângeri din partea competitorilor Meta care s-au plâns că gigantul american utilizează datele agenților de publicitare care se înregistrează pe Facebook pentru a le face concurență neloială.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri