În era digitală, oamenii sunt interesați de știrile hiper-locale. Utilizatorii nu vor să citească doar ce se întâmplă în orașul lor, ci și chiar în cartierul lor! Costurile cu producerea știrilor locale sunt însă mari, deoarece presupun angajarea unor jurnaliști care locuiesc chiar în acele zone care trebuie acoperite mediatic sau care sunt dispuși să se mute acolo.
De aceea, ziarul Le Parisien trece printr-o restructurare masivă, care are efecte asupra știrilor locale, informează Libération. În primăvară, eliminarea paginilor departamentale i-a deranjat pe cei care citeau știri despre orașele lor. De acum încolo, jurnaliștii trebuie să găsească subiecte regionale.
Un efect financiar este că mulți primari și locuitori din orașele în cauză s-au dezabonat deja de la ziar. De asemenea, în jur de 20 de jurnaliști specializați pe știri locale își fac bagajele, în așteptarea anunțului de concediere. Cei care-și dau demisia voluntar vor primi unele compensații.
Marele cotidian popular atât la Paris cât și la nivel național nu se mai vinde pe hârtie și cititorii săi trebuie să fie convertiți la ediția digitală. Planul de transformare Le Parisien își propune să ajungă la 200.000 de abonați până în 2025. Schimbarea era urgentă, deoarece publicația avea un deficit de 30 de milioane de euro pe an, iar criza Covid-19 a accelerat mișcarea.
Le Parisien se apropie de 40.000 de abonați, dar rămâne o publicație minoră comparativ cu Le Figaro (175.000 de abonați digitali) și Le Monde (peste 300.000). Pentru a reveni în joc, ziarul se bazează pe aplicația sa mobilă performantă și pe articolele „premium”: sondaje, portrete, feminism, verticale științifice.
Abonamentul la ediția digitală costă un euro în prima lună, apoi 8 euro pe lună. Formula digital+hârtie costă 27,9 euro pe lună. Accesul nelimitat online pentru 24 de ore costă 1,09 euro.
Foto: Les Échos
Leave a Comment