Un studiu recent realizat de HypeAuditor și MOCAPP arată că majoritatea influencerilor români au folosit cel puțin o dată o metodă artificială pentru creşterea numărului de urmăritori pe Instagram, iar 15% dintre ei au anomalii vizibile de creştere, scrie Mobilissimo.
Aceeaşi analiză indică şi faptul că 47% dintre influencerii români şi-au construit comunităţile prin metode îndoielnice:
- Follow urmat de Unfollow;
- cumpărarea de urmăritori;
- cumpărarea de like-uri și comentarii;
- cumpărarea de vizualizări ale poveștilor (Story Views).
O altă metodă folosită se numește Comment Pods (sau Engagement Pods sau Boost Groups). Acestea sunt grupuri de bloggeri care colaborează și se ajută unul pe altul. Ei se adună adesea pe Facebook, Telegram sau alte aplicații. Un blogger al unui astfel de pod face o postare și trimite un link cu un comentariu. Apoi, el vede ultimele zece sarcini din partea altor bloggeri și le duce la îndeplinire. Această metodă este cu siguranță greu de detectat deoarece este vorba despre persoane reale cu conturi reale, cu conținut de calitate și care scriu comentarii extinse.
În Franţa, 48% dintre influenceri au apelat la asemenea tactici, iar în Marea Britanie este vorba despre 50% dintre ei. În SUA, s-a înregistrat un nivel de 54%.
„Frauda începe atunci când acești influenceri colaborează cu brand-uri pentru a face publicitate produselor și serviciilor. De obicei, un brand este de acord să plătească o taxă pe baza numărului de urmăritori pe care influencerul îi are și ajunge să-și irosească timpul și banii”, se arată pe blog-ul MOCAPP.
Majoritatea influencerilor din România sunt femei – 60.4%. Cele mai multe dintre ele au vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani. Bărbații au între 25 şi 34 de ani.
Cele mai populare nişe de conţinut sunt:
- Lifestyle
- Muzică
- Beauty
- Foto
- Fitness
- Familie.
Studiul a fost realizat pe 18.716 de utilizatori. În România, pe Instagram sunt aproximativ 4.539.000 de conturi.
Platforma MOCAPP deține cea mai mare bază de date cu creatori de conținut din România – peste 700 de influenceri. În această toamnă, a devenit partener oficial al grupului Influencer Hub din Republica Moldova.
HypeAuditor este o companie de auditare a audiențelor în social media. Ea ajută agențiile, brand-urile și platformele să-și îmbunătățească eficiența campaniilor de influencer marketing pe care le derulează.
Foto: Mateus Campos Felipe (Unsplash)
Leave a Comment