Mass-media, implicate într-o nouă campanie de informare a Guvernului. De data aceasta, despre vaccin

Guvernul vrea să înceapă în ianuarie 2021 o nouă campanie de informare publică despre vaccinarea anti Covid-19, în care va implica presa tradițională și online, scrie G4media. Anunțul a fost făcut în 16 decembrie de către premierul interimar, Nicolae Ciucă, într-o întâlnire cu ziariștii la Guvern.

Noua campanie de informare va dura șase luni și va avea un buget de aproximativ 200 de milioane de lei. Este vorba despre un demers asemănător celui început acum câteva luni, de informare despre măsurile de siguranță din pandemie.

În cadrul campaniei „Poartă mască”, s-au cheltuit deja 40 de milioane de lei, de care au beneficiat mai ales marile televiziuni (Antena 1, Pro TV și Kanal D), dar și trusturile cu multe site-uri, cum ar fi Gândul-Cancan (care a atras cei mai mulți bani pe online), informează Paginademedia. Numai grupul de presă Intact a primit de la stat peste 3,2 milioane de euro. Grupul Pro TV (televiziuni plus online) a primit cam 1,8 milioane de euro.

În campania anterioară, începută în iunie, mai multe instituții de presă din România au refuzat să se implice: RFI România, Recorder, Rise Project, Newsweek, G4media.

În iulie, Libertatea preciza:

„Ringier România, grupul care editează și Libertatea, a aplicat și el la campania publicitară, urmând să încaseze, cu mai multe ziare și reviste, aproximativ o zecime din banii unei televiziuni, cu tot cu site-urile sale. Decizia comercială nu oprește însă redacția Libertatea sau pe orice jurnalist al trustului să aibă propriile opinii, liber exprimate, critice la adresa campaniei, așa cum este aceasta și au fost și altele.”

Europa Liberă a calificat campania drept „haiducie pe dos”, în care se iau bani de la săraci și se dau la bogați:

„Evident și revoltător este că sumele mari merg către companii media cu proastă reputație, fiind sub patronajul unor «moguli» condamnați sau cercetați pentru corupție ca Dan Voiculescu, Sebastian Ghiță, Dan Andronic, Radu Budeanu, sau în proprietatea unor apropiați ai PSD.”

Noua campanie va fi legiferată printr-o ordonanță de urgență, care va fi adoptată după învestirea guvernului rezultat în urma negocierilor dintre partide.

Foto: Daniel Schludi (Unsplash)

George Hari Popescu:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri