Videourile de tip deepfake au început să apară pe cea mai populară platformă de social media a consumatorilor tineri, TikTok.
Spre deosebire de alte deepfake-uri, care erau menite să manipuleze publicul, tiktokerii le folosesc, în principal, pentru a atrage cât mai mulți urmăritori. Este cazul unui utilizator, Jesse Richards (@deepfaker), care a folosit clipurile unui user mai popular, Charli D’Amelio, înlocuindu-i fața acesteia cu cea a actorului Steve Carell, din The Office, arată Business Insider.
Totuși, fenomenul a devenit viral odată cu apariția unei provocări pe social media. ”Deepfake Challenge” are, pe TikTok, 1,4 milioane de vizualizări și peste o sută de clipuri numai cu acest hashtag.
În realitate, deepfake ar putea să fie mult mai extins pe platformă decât tindem să credem. În octombrie 2019, o companie din Amsterdam, Deeptrace, a determinat că pe întreg internetul ar exista aproximativ 15.000 de videoclipuri deepfake, cu 84% mai multe decât în 2018, conform CNN.
Deși conținutul promovat de Jesse Richards și alții nu este periculos, lipsa unei reglementări interne a platformei poate să ducă la folosirea tehnologiei deepfake pentru a manipula alți utilizatori.
Leave a Comment