Decizia Facebook de a permite în continuare publicarea informațiilor false sau înșelătoare de către politicieni sau partide, este deja criticată la nivel internațional. În Sri Lanka, cetățenii se tem că acest fenomen va da startul violențelor, întrucât alegerile prezidențiale vor avea loc săptămâna aceasta.
Sanjana Hattotuwa, un cercetător de la Centrul pentru Politici Alternative(CPA), și-a exprimat îngrijorarea pe Facebook, față de ignorarea implementării, în țări precum Sri Lanka, unor unelte care să ajute la monitorizarea și înlăturarea anunțurilor electorale false, chiar dacă alte state au acces la aceste facilități, conform theguardian.com.
Hattotuwa afirmă că instrumentele puse la dispoziție la momentul actual sunt total „neadecvate și nefolositoare”. El adăugă faptul că pe timpul alegerilor parlamentare din India s-au adoptat măsurile necesare și că pentru Sri Lanka ar trebui să se facă la fel.
Comisia Națională de Alegeri(NEC) și Acțiunea Oamenilor pentru Alegeri Libere și Corecte(Paffrel) nu sunt sigure dacă și cum va incorpora Facebook legea țării cu privire la interzicerea propagandei politice în cele 48 de ore înainte de alegeri. Aceste proces se mai numește și „perioada de răcire”.
Sanjana Hattotuwa menționează că unui partid, ce instigă la violență și ură la adresa comunității musulmane, încă i se permite funcționarea pe platfromă. Acesta ar fi fost deconectat de partenerul Facebook de verificare a faptelor din Sri Lanka, cu toate acestea continuă să posteze anunțuri publicitare.
Un eveniment asemănător a avut loc acum câteva săptămâni când o poză scoasă din context a acuzat societatea musulmană de distrugere a unor statui budiste dintr-un sit de patrimoniu din Sri Lanka. A fost confirmat că acest lucru nu s-a petrecut, iar postarea a fost înlăturată de pe rețeaua de socializare.
Decizia companiei de a permite promovarea politică a devenit o controversă dezbătută la nivel internațional. Facebook susține că este o chestiune ce ține de valori democratice și de libertate la libera exprimare, nedorind să interzică fenomenul mult dezbătut.
Un reprezentant al companiei declară că ține de agențiile de publicitate să se conformeze legilor locale, precum „perioada de răcire”. În cazul în care compania va fi înșiințată de un anunț care încalcă legile, acesta va fi înlăturat.
Leave a Comment