Facebook testează modalități de control mai mare asupra News Feed-ului

Meta, compania mamă a Facebook, a declarat într-o recentă postare pe blog că testează noi modalități prin care utilizatorii pot să-și personalizeze conținutul pe care îl văd în News Feed- pagina principală a platformei social-media. Compania a precizat că varianta aflată încă în stadiul de test, este disponibilă pentru început pentru un număr restrâns de utilizatori.

Testul propus de Meta adaugă trei submeniuri în setările pentru gestionarea conținutului din News Feed: prieteni/familie, grupuri/pagini și personalități publice. Utilizatorii pot alege să mențină proporția postărilor în feed-ul lor la „normal” sau să o schimbe la un grad mai ridicat sau mai scăzut, în funcție de preferințe. Schimbarea se referă și la subiectele de interes -topics- pe care oamenii pot să le opteze să le vadă în feed sau nu.

De asemenea, Facebook va dezvolta și un instrument care „permite advertiserilor să selecteze un subiect pentru a ajuta la definirea modului în care vom afișa anunțul pe Facebook, inclusiv în News Feed” . Astfel, brandurile sau alte entități publicitare vor putea să selecteaze ce subiecte dorește să le evite (subiecte ca „știri și politică”, „probleme sociale” sau „crime și tragedii”) încât anunțul să nu fie livrat persoanelor care au interacționat recent cu acele subiecte.

Meta a declarat în postarea de pe blog că acest experiment „face parte din munca noastră continuă pentru a oferi oamenilor mai mult control asupra News Feed, astfel încât aceștia să vadă mai mult din ceea ce doresc și mai puțin din ceea ce nu doresc” . Conform The Verge, Facebook nu încearcă în premieră să reglementeze News Feed-ul, ci se află la a cincea încercare. După multiple anunțuri de schimbare a modului în care conținutul apare pe homepage (care se întind pe parcursul a șase ani, apropo), Facebook mai bagă o fisă și speră că de data asta să nu mai fie nevoie de re-reglementări.

 

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri