Se apropie alegerile în SUA! Facebook a mai făcut o campanie de „curățenie” în conturi, pagini și grupuri

Facebook a intrat în linie dreaptă în pregătirea modului în care vor fi reflectate în rețea alegerile din SUA, din 3 noiembrie. Ultima campanie de îndepărtare a conținutului care încalcă regulamentul platformei, din prima perioadă a lunii octombrie, a avut ca rezultat eliminarea a patru rețele care coordonau materiale false, care îndemnau la xenofobie sau promovau teorii ale conspirațiilor. Acestea se adaugă celor zece rețele eliminate în septembrie 2020 (fișier PDF).

Într-un amplu articol pe blog, Facebook descrie tipurile de conținut îndepărtat din rețea.

În perioada 1-8 octombrie, au fost șterse 200 de conturi, 55 de pagini și 76 de conturi de Instagram ale căror ctivități erau dirijate din SUA și se focalizau pe publicuri americane, dar și din Kenya și Botswana. Persoanele din spatele rețelelor au folosit conturi false (o mare parte din acestea fiind eliminate automat de sistemele Faebook) pentru a comenta conținutul altor persoane. Multe dintre aceste conturi au folosit fotografii de profil din baze de date online și s-au prezentat ca persoane cu vederi politice de dreapta din SUA. În 2018, conturile aveau orientare de stânga. Iată un exemplu de astfel de conținut:
Această activitate s-a concentrat în primul rând pe comentarea articolelor informative postate de organizațiile de știri și personalități publice, mai degrabă decât pe postarea propriului conținut.

În aceeași perioadă din octombrie, au mai fost îndepărtate conturi din: Myanmar, Azerbaidjan, Nigeria.

Cum s-a desfășurat campania

Facebook a explicat modul în care a luat decizia de eliminare a conținutului:

„Când investigăm și eliminăm aceste operațiuni, ne concentrăm mai degrabă asupra comportamentului decât asupra conținutului, indiferent dacă sunt străine sau interne și indiferent de cine se află în spatele lor sau de ceea ce postează”.

Oamenii din spatele acestor activități s-au coordonat între ei și au folosit conturi și persoane fictive ca parte centrală a operațiunilor lor, pentru a induce în eroare utilizatorii despre cine sunt și ce fac. Facebook a precizat că aceste campanii înșelătoare constituie o provocare deosebit de complexă, prin estomparea liniei dintre dezbaterea publică sănătoasă și manipulare.

Foto: CC0

George Hari Popescu:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri