O analiză CNN a descoperit că Facebook a promovot ad-uri care susțineau că vaccinarea este asemănătoare cu practicile Germaniei naziste și cu Holocaustul.
Reclamele erau distribuite de o companie de articole textile care imprima mesajele anti-vacciniste pe tricouri și bluze.
Mesajele variau de la „I’m from America but I currently reside in 1941 Germany” până la a compara în mod direct vaccinarea cu Holocaustul, sugerând că are loc o ucidere în masă a populației. Reclamele au fost, între timp, retrase.
Conform CNN, Facebook a obținut peste 280.000 de dolari din reclamele difuzate de Ride the Red Wave (compania care a promovat ad-urile de mai sus) începând din luna mai. Pagina are mai puțin de 10.000 de urmăritori, dar, plătind Facebook, reach-ul a fost mult mai mare.
O altă companie care promova mesaje anti-vacciniste prin intermediul impremeurilor de pe haine (numită Next Level Goods) a plătit peste 500.000 de dolari către Facebook pentru a se asigura că reclamele vor ajunge la oameni.
Un purtător de cuvânt al Meta, a declarat că anunțurile care compară măsurile anti-Covid cu Germania nazistă, cele care compară vaccinurile cu Holocaustul și anunțul care sugerează că vaccinul este otrăvit încalcă politicile de dezinformare a Facebook privind vaccinurile.
Cu toate astea, ad-urile respective au rulat nestingherite pe platformă. De ce? Răspunsul este că reclamele nu sunt verificate manual ci filtrate printr-un sistem automat. Acest sistem are o abordare mai relaxată cu privire la reglementarea ad-urile care provin de la companii comerciale. Cu alte cuvinte, Facebook nu a prevăzut că imprimeurile pe haine pot avea caracter politic (ad-urile politice fiind interzise pe platformă) și, astfel, mesajele politice au ajuns să-și fac loc folosindu-se de această scăpare.
Leave a Comment