Un raport finanțat de guvernul britanic indică faptul că fabrica de trolli din Sankt Petersburg diseminează informații false în favoarea așa-zise operațiuni militare speciale din Ucraina.
Regimul de la Kremlin încearcă să manipuleze opinia publică de pe rețelele sociale și media, prin capitalizarea discuțiilor și împingerea unei opinii favorabile. Metoda se numește ”brigading” și înseamnă ”formarea unei brigăzi”, informează The Guardian.
Urmăritorii agenților sunt îndreptați către conturile unor figuri importante de pe scena politică internațională, precum premierul britanic, Boris Johnson, cancelarul german, Olaf Scholz, dar și șeful politicii externe al UE, Josep Borrell. Vizate au fost și profilele de social media ale unor trupe sau muzicieni, precum Daft Punk, Rammstein și David Guetta.
Cea mai mare activitate a fost înregistrată pe Instagram, YouTube și TikTok – ceea ce indică că publicul-țintă este format majoritar din tineri. Studiul mai notează că trolli ruși au plătit influenceri de pe TikTok pentru a amplifica narativele pro-Kremlin, fără însă a se da vreun nume.
Fabrica de trolli este suspectată a avea legături cu fondatorul Agenției de Cercetare pe Internet, Yevgeniy Prigozhin – acuzat că și-ar fi folosit organizația pentru a interfera în alegerile prezidențiale americane din 2016. Sediul atacatorilor ar fi situat într-un spațiu închiriat din Uzina de Construcții de Mașini Arsenal din Sankt Petersburg, o companie care produce echipamente și tehnologie militară.
Cercetătorii britanici mai spun că grupul pare să fi învățat din tacticile folosite de conspiraționiștii QAnon și de gruparea teroristă Statul Islamic.
Leave a Comment