Conform TechCrunch, Comisia pentru concurență din SUA (FTC) investighează achiziția producătorului de căști de realitate virtuală Oculus VR pe care Meta (la vremea aceea Facebook) a făcut-o în 2014. Gigantul american este suspectat că ar fi încălcat normele pieței.
Ancheta face parte dintr-un efort susținut al FTC de a investiga practicile neconcurențiale pe care Meta le-a adoptat. Săptămână trecută Facebook a pierdut apelul împotriva unei decizii care confirma faptul că Meta poate fi acționată în judecată pentru achiziția Instagram și WhatsApp. Acum, FTC-ul plusează și a decis să ancheteze departamentul VR al companiei care se ocupă de produsele Oculus. După cum vezi, Meta are un istoric de a cumpăra companii mici, dar cu potențial, pentru a scăpa de posibila concurență pe care acestea o reprezintă.
Investigația autorităților americane se va concentra pe magazinul virtual al Oculus, unde ar exista suspiciuna că Meta ar discrimina aplicațiile terților ale căror caracteristici se suprapun cu ofertele Oculus. Pe lângă asta, FTC va cere explicații pentru prețul foarte ieftin al căștilor Oculus VR pe care Meta le vinde, preț aflat mult sub cel al pieței.
Tiparul pe care Meta îl adoptă pare destul de previzibil; face orice pentru a înăbuși competiția, dar, mai ales, preferă să adopte măsuri neconcurențiale pentru a se asigura că rămâne pe poziții de top. Protocol spunce că, prin intermediul Oculus, Meta a achiziționat mai mulți producători de jocuri VR de succes și acum domină piața de hardware din domeniu cu peste 75% din vânzările globale de căști VR.
Având în vedere întregul accent pus pe metaverse, va fi foarte interesant dacă FTC ajunge să demonstreze că Meta a jucat murdar pentru a-și consolida influența pe piață, mai ales că vorbim de divizia VR a companiei.
Leave a Comment