Succesul Threads, noua platformă de socializare dezvoltată de Meta, a stârnit curiozitatea publicului, care se așteaptă ca rețeaua să devină un competitor serios pentru Twitter. Comunitatea Threads a crescut rapid, însă atuul Meta nu este nici numărul extraordinar oferit de Instagram, nici spațiul mai puțin toxic decât cel oferit de Twitter, ci omniprezența din industria publicității online.
Cea mai recentă numărătoare arată că peste 100 de milioane de utilizatori s-au înscris pe Threads, asta doar în cinci zile de la lansarea oficială. Creșterea spectaculoasă este datorată, în parte, legăturii dintre noua platformă și Instagram. Practic, Threads nu poate exista fără Insta, contul de pe cele două rețele fiind unul și același.
Această legătură a deranjat utilizatorii, fapt ce a făcut ca șeful Instagram, Adam Mosseri, să iasă public și să anunțe că va urma o serie de schimbări ce vor permite ștergerea contului de Threads fără ca profilul de pe Insta să fie afectat.
„Threads este bazat pe Instagram, așa că în acest moment există un singur cont, dar căutăm o modalitate de a-ți șterge contul Threads separat”, a declarat Mosseri într-o postare pe Threads.
Chiar dacă 100 de milioane de oameni au decis să-și facă cont pe platformă, traficul a început să intre pe o pantă descendentă. Conform unor date citate de Engadget, Threads are acum în jur de 23 de milioane de utilizatori zilnici, o scădere față de cei aproape 50 de milioane înregistrați în prima săptămână de la lansare.
Mark Zuckerberg a reacționat cu privire la această scădere și a anunțat că anul acesta Meta va continua să dezvolte Threads, mai ales din punct de vedere al engagmentului utilizatorilor.
„Creșterea timpurie a fost peste așteptări, dar, mai important, zeci de milioane de oameni revin acum zilnic. Este mult peste ceea ce ne așteptam. Obiectivul pentru restul anului este îmbunătățirea elementelor de bază și a retenției. Va fi nevoie de timp pentru a se stabiliza, dar odată ce vom reuși acest lucru, ne vom concentra pe creșterea comunității. Am rulat această rețetă de multe ori (FB, IG, Stories, Reels etc.) și sunt încrezător că și Threads este pe o cale bună”, a spus Zuckerberg.
Publicitatea online, vitală în competiția cu Twitter
Chiar dacă această scădere a numărului zilnic de utilizatori ar putea dejuca eforturile Meta de a atrage agenții de publicitate pe Threads, platforma este departe de a fi gata pentru publicitate online. Mai întâi, Threads trebuie să pună la punct o serie de funcții de bază, care să facă platforma mult mai intuitivă. Mosseri chiar a ținut să anunțe că aceste schimbări urmează să fie implementate în perioada următoare, printre ele fiind și editarea postărilor, dar și un feed cronologic.
După asta, Meta trebuie să-și întoarcă privirea către reclame. De ce? Pentru că acest domeniu este principalul aspect unde Twitter poate fi devansată și unde balanța e în favoarea Meta. Dincolo de cele două miliarde de potențiali utilizatori pe care Instagram îi oferă, Threads va trebuie să monetizeze engagementul acestor utilizatorilor, altfel va rula în gol. Zuckerberg a declarat, la momentul lansării noii platforme, că publicitatea online va fi luată în calcul când Threads reușește să atingă un miliard de oameni.
Numărul poate părea ambițios în acest moment, mai ales pe fondul scăderii utilizatorilor zilnici, însă Meta a dat dovadă, mai mereu, că se pricepe la a dezvolta un produs (fie el și copiat, vezi Reels sau Stories) și să-l transforme într-o funcție de bază pentru platformele sale.
Statutul Meta în piața publicității online este clar. Gigantul american a strâns peste 100 de miliarde de dolari în 2022, doar din reclamele digitale rulate pe rețelele sale.
O altă veste bună pentru Threads este reprezentată de faptul că Twitter se confruntă cu o scădere semnificativă a venitului generat de reclame. De data asta, Elon Musk este cel care admite acest lucru, spunând că încasările din ad-uri a scăzut cu 50% .
Dacă și când Threads va putea să atragă agenții de publicitate de partea sa, rămâne de văzut. Până acum, platforma dezvoltată de Meta se dovedește a fi mai puțin toxică decât Twitter, asta poate și datorită legăturii cu Instagram – lucru ce presupune că utilizatorii nu pot să-și ascundă identitatea prea mult, iar asta îi face să se comporte mai frumos.
Threads nu pune accent pe știri, politică sau controverse, însă dacă vrea să rămână relevantă va trebui să abordeze și aceste aspecte, iar atunci practicile de moderare vor face diferența dintre o platformă atentă la conținutul pe care îl tolerează și una neinteresată de igiena spațiului informațional. Coincidență sau nu, această diferența s-ar putea să fie vitală pentru agenții de publicitate, care preferă ca reclamele lor să apară lângă postări cât mai necontroversate.
Leave a Comment