Un startup canadian are un plan care acum, când jurnalismul local se află într-un impas, pare măreț: să deschidă 50 de publicații și să angajeze 250 de jurnaliști.
Overstory Media Group, care operează publicații bazate pe newsletter din British Columbia, va replica modelul Capital Daily, care într-un an de la lansare a strâns 40 de mii de cititori prin trimiterea prin mail a fiecărei ediții și cumpărarea publicității pe Facebook și Google, conform The Guardian.
Alte titluri din portofoliul grupului media, printre care se numără și Capital Daily, arată că modelul este sustenabil și profitabiș. Co-fondatorul Overstory Farhan Mohamed spune că un motiv ar fi oportunitatea publicațiilor locale de a arăta o altă perspectivă a evenimentelor zilnice, preluate în ultimii ani de publicațiile naționale.
„Jurnalismul local are această reputație ca fiind mizerabil, plictisitor, cu mize mici. Oamenii cred că acesta acoperă jocul ligii mici și ajunge prea departe într-o dispută cu privire la o parcare Walmart. Dar jurnalismul local a fost întotdeauna un instrument incredibil de important pentru a trage la răspundere oamenii care iau decizii care sunt cele mai aprope de noi”, a afirmat și Jimmy Thomson, editorul-șef al Capital Daily.
Resursele publicațiilor locale care vor face parte din proiect vor fi furnizate de Overstory, însă acestea vor opera independent.
Presa locală din America de Nord se află în declin de câțiva ani: 36 de ziare comunitare au fost închise în 2017, iar sute de reporteri au fost disponibilizați ca urmare a unui acord de tranzacționare între TorStar și PostMedia, cele mai mari companii media canadiene, care viza 41 de publicații locale. Mai mult, în ultimul an, 52 de ziare comunitare s-au închis din cauza urmărilor economice ale pandemiei de coronavirus.
Leave a Comment