Creatorii de conținut nu par să aibe o relație prea plăcută cu platformele pe care își desfășoară activitatea. Mulți dintre ei declară că nu sunt mulțumiți de cum funcționează algoritmii și nici de faptul că trebuie să creeze conținut care să se plieze pe trendurile popularizate de aceste sisteme automate.
Într-un studiu făcut de Patreon pe 1.500 de creatori de conținut, care postează pe toate marile platforme, compania a găsit că 70% dintre ei au spus că se simt trași pe sfoară de platformele de social media.
Cu toatea astea, 60% declară că depind de aceste platforme pentru a-și prezenta munca publicului.
Frustrarea merge chiar mai departe, 75% dintre creatorii de conținut au spus echipei de cercetare că ar dori să fie mult mai creativi în ceea ce fac, dar că „acest lucru poate fi dificil atunci când simți că trebuie să faci ceea ce algoritmii vor să faci”.
Aproape același procentaj (73%) se declară nemulțumiți de faptul că algoritmul unei platforme le afectează munca pe care o fac.
„Știm că aceste aplicații sunt instrumente importante pentru creatori, așa că renunțarea completă la ele nu este o soluție. Dar dependența disproporționată de oricare dintre ele te pune la cheremul platformelor, ceea ce înseamnă că orice schimbare de algoritm îți poate afecta veniturile”, a scris Patreon în studiul său.
Nu că ar fi o mare surpriză, dar acum știm concret că algoritmii (împreună cu platformele care îi crează) sunt o problemă nu doar pentru utilizatori, ci și pentru creatorii de conținut. Popularizarea conținutului, după cum vezi, nu e atât de ușor de făcut, mai ales când ești la voia tendințelor pe care algoritmul le consideră demne de recomandat în feed-ul oamenilor.
Leave a Comment