Companiile media de pe TikTok au devenit mai populare datorită revoltelor din Franța
Companiile media de pe TikTok au devenit tot mai populare de la izbucnitea protestelor din Franța. Live-urile transmise din mijlocul violențelor din stradă, dar și faptul că organizațiile sunt orientate către un public tânăr au făcut ca numărul de urmăritorii ale acestora să crească semnificativ.
Brut este o astfel de companie de știri, care s-a axat pe a face live pe TikTok, majoritatea transmisiunilor fiind din stradă. Într-un comentariu pentru Bloomberg, șefului companiei, a spus că Brut a reușit să strângă 700.000 de urmăritori, lucru ce s-a tradus și într-o creștere a vizualizărilor de patru ori mai mare decât înainte de proteste.
O altă organizație similară, Loopsider, a reușit să crească de la 50 de milioane de vizualizări, la peste 200 de milioane – totul în doar o săptămână.
„Videoclipurile scurte în format TikTok sunt ideale pentru a surprinde astfel de evenimente. Desigur, nu ne lăudăm cu o creștere a numărului de vizualizări în aceste vremuri tulburi”, a declarant șeful Loopsider.
Pe lângă acest aspect, șefii ambelor organizații spun că evenimentele sunt foarte urmărite pe TikTok, mai ales că sunt mulți tineri care cer utilizatorilor să-i urmărească pentru a vedea lupte cu poliția, jafuri sau incendieri.
Toată această popularitate vine, însă, pe fondul mai multor critici din partea guvernului și a președinției franceze privind platformele de social media. Conform Associated Press, atât ministrul de interne, cât și Emanuel Macron au declarat că Snapchat și TikTok sunt folosite pentru încurajarea, dar și organizarea de acțiuni de violență.
Problema autorităților este că imaginile transmise pe aceste platforme îi fac pe tineri să dorească să participe la violențele stradale.
„Acest lucru ar putea explica în parte vârsta extrem de tânără a unora dintre agresori. Se pare că există comunități și grupuri care concurează pentru a obține urmăritori. Cel mai dureros lucru în legătură cu aceste imagini este că oamenii care filmează râd în general cu poftă”, a comentat purtătorul de cuvânt al guvernului francez, Olivier Veran, cu privire la rolul rețelelor de socializare.
TikTok, Snapchat, Meta și Twitter au fost invitate să la o discuție cu ministrul de interne și cel al digitalizării. Companiilor li s-a cerut, conform Bloomberg, să modereze mai atent conținutul care promovează violența și să ajută autoritățile să identifice persoanele care făceau apeluri către oameni să se alăture acestor manifestații.
Până acum, TikTok sau Meta nu au vorbit despre acest subiect. Snapchat este singura care a ieșit cu o poziție publică legată de acest subiect și a promis că va modera mult mai atent platforma.
„Violența are consecințe devastatoare și avem toleranță zero pentru conținutul care promovează sau incită la ură sau la comportament violent în orice parte a Snapchat. Moderăm proactiv acest tip de conținut și, atunci când îl găsim, îl eliminăm și luăm măsurile corespunzătoare”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, citat de Bloomberg.
2 Comentarii
Articole asemănătoare
Google lansează o arhivă a reclamelor pe care le rulează
Cea mai mare companie de presă din Australia a semnat un acord cu Google în valoare de 30 de milioane de dolari
Părți din trupul lui Jamal Khashoggi ar fi fost găsite pe proprietatea consulului general
Un fost jurnalist, noul primar al municipiului Câmpulung Muscel. Cum au reacționat colegii săi din presă
Recorder.ro: Guvernul României plătește site-uri de propagandă pro-rusă