Compania-mamă a Vice ar urma să declare faliment

Vice Media Group, compania care publică Vice și Motherboard, se pregătește să-și declare falimentul, potrivit New York Times. Deși aceste informații nu sunt încă publice, publicația americană citează persoane care au cunoștință de acest lucru.

Cu toate acestea, este posibil ca falimentul să nu însemne sfârșitul celor două titluri populare. În cazul unui faliment, Fortress Investment Group, deținătorul datoriilor Vice, ar putea ajunge să controleze compania.

Cinci companii s-au arătat deja interesate de Vice Media Group, care ar putea lua în considerare vânzarea pentru a evita falimentul.

Vestea vine la doar câteva zile după ce Vice Media a anunțat că va anula popularul său program TV Vice News Tonight. Acest lucru înseamnă, de asemenea, reduceri de personal – presa estimează că aproximativ 100 de angajați ar putea fi concediați ca parte a restructurării.

Deși nu a existat niciun comentariu direct cu privire la faliment, un purtător de cuvânt al companiei a declarat că aceasta „a fost angajată într-o evaluare cuprinzătoare a alternativelor și planificării strategice” și că „părțile interesate continuă să se concentreze pe găsirea celei mai bune căi”.

Vremuri dificile pentru media digitală

Falimentul Vice Media întărește ideea că industria media se confruntă cu provocări dificile în prezent. La fel ca multe alte industrii, inflația este unul dintre principalele motive financiare pentru care industria media este îngrijorată pentru anul 2023, potrivit unui raport al Institutului Reuters.

Mulți editori au luat deja măsuri de reducere a cheltuielilor, cum este cazul The Washington Post, care a decis să renunțe la revista sa tipărită. NPR, Gannett și BuzzFeed au făcut reduceri de personal semnificative, în timp ce BuzzFeed News urmează să își încheie activitatea.

Presa digitală este, de asemenea, vulnerabilă din cauza dependenței sale de traficul din social media. Și cum Twitter pare că încearcă cu disperare să își alunge utilizatorii, iar alte platforme se confruntă la rândul lor cu provocări, nu este cel mai pozitiv scenariu pentru industrie.

Cu toate acestea, instituțiile media care depind de presa scrisă, împreună cu toate tipurile de radiodifuzori, vor avea și ele mari probleme în acest an, deoarece interesul pentru produsele lor a scăzut.

Alexandra Irina Minea:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri