O reclamă la Pop Cola, o băutură carbogazoasă, a fost interzisă de Consiliul Național al Audiovizualului, după ce a rulat timp de mai multe luni pe micile ecrane.
Spotul publicitar îl are ca și personaj central pe Abi Talent, un influencer care a devenit popular după lansarea melodiei ”Papuci Gucci”. În reclamă, acesta este văzut cum se bagă în față la o coadă, iar ceva mai târziu toarnă pe jos o băutură, în văzul unor copii, conform Paginademedia.
CNA a considerat că reclama „stimulează comportamente indecente sau imorale”, conform articolului 29, alineatul 1, litera h. Un alt articol invocat de Consiliu (art. 29, alineatul 2) arată că „comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special”, dar și că spoturile ar trebui „să nu exploateze încrederea specială pe care minorii o au în părinţi, profesori sau alte persoane” (art. 29, alineatul 2, litera c).
Mai mult decât atât, Abi este criticat pentru aroganța pe care o are în spotul publicitar, al cărui slogan este „Pop Cola. Arogant de bună”. „M-a deranjat foarte tare atitudinea: intră în faţă, varsă băutura în faţa copiilor…”, a spus fosta şefă CNA Monica Gubernat.
Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a mai amintit că spotul publicitar folosește o celebritate într-o reclamă adresată minorilor, fapt ce contravine art. 120, alineatul 4 din Codul audiovizual.
„Având în vedere că este utilizat un artist şi un influencer cunoscut şi apreciat în rândul tinerilor, faptul că este afişată o atitudine arogantă a personajului, care nu respectă normele de bun-simţ (intră în faţă la rând şi aruncă băutura pe fereastra maşinii), s-a considerat că poate promova un comportament antisocial în rândul tinerilor”, a afirmat reprezentantul RAC în fața CNA.
Leave a Comment