Cinci inovații: player MP3 la apă, volocopterul, plata cu Pokemon, aplicația contra știrilor false, Google Journalist Studio

Pandemia nu înseamnă că lumea stă pe loc. Inventatorii, programatorii și cercetătorii din lume continuă să iasă în public cu lucruri noi, utile și aplicabile imediat în viața de zi cu zi. Iată câteva dintre ele.

Sony vinde un MP3 Player într-o sticlă de apă

Aparatul poate fi poate fi cumpărat de la tonomate, ca o simplă băutură, anunță Aleph News. Cu această idee, Sony a vrut să dovedească rezistenţa la apă a gadget-ului, pentru că nu de puţine ori s-a întâmplat ca un produs rezistent la apă să nu fie chiar atât de rezistent.

Foto: Sony

Sony NWZ-W273S a fost creat special pentru înotători, surferi şi orice alt sport care implică apă. Totuşi, chiar și cei care nu fac sport pot sta liniștiți când îi prinde ploaia cu căştile în urechi. Draftfcb, o companie de marketing din Noua Zeelandă, a decis să plaseze playerele în sticle de apă în distribuitoare automate de la săli de sport și piscine din Noua Zeelandă.


Volocopter, SMURD-ul penru comunitățile rurale

După ce a fost testat ca taxi aerian la Paris, elicopterul de tip VTOL (Vertical Take-off and Landing = decolare și aterizare verticale) poate fi folosit ca vehicul aerian de salvare în viitorul apropiat. Aparatul de tip dronă are o rază de funcționare de 25-30 km, iar viteza de zbor poate ajunge 150 km/h.

Foto: Designboom

Medicii de urgență ar putea fi la locul incidentului de două ori mai rapid în zonele rurale în comparație cu vehiculele convenționale de servicii medicale de urgență. De asemenea, ar putea ajunge la aproximativ două până la trei ori mai mulți pacienți. Testarea operațională este programată pentru anul 2023.


Pokemon în loc de card bancar

În Taiwan, cardurile clasice au fost înlocuite de Poké-Balls, aflăm de la Aleph News. Taiwanezii apropie mingea de cititorul de carduri și plata este efectuată instantaneu! După fiecare achiziție reușită, mingea se luminează. Accesul la metrou se poate face cu ajutorul aceleiași mingi.

Foto: Gizmodo

EasyCard-ul a fost lansat în Taipei în 2002, iar în ultimii 18 ani a crescut în popularitate. Asta deoarece nu este doar o modalitate rapidă și ușoară de a efectua plăți fără a fi necesar să introducei codul PIN, ci și pentru că mingea poate avea un sold limitat, astfel încât, dacă o pierzi, nu pierzi toți banii economisiți. Una dintre formele EasyCard-ului este mingea Pokemon.

În 2019, au fost fabricate 3.000 de mingi Pokemon. Pentru 2020, au fost anunțate 14.000 de exemplare.


Aplicația care luptă contra știrilor false

O aplicație prototip de la start-up-ul Truepic adaugă un nou mod la camera unui smartphone, care etichetează criptat imaginile cu ora și locul în care au fost captate, permițând altora să verifice dacă este vorba despre imagini autentice, a scris Wired. Acest lucru ar putea ajuta o redacție care acoperă mediatic un dezastru, cum ar fi un uragan, să decidă dacă să aibă încredere în conținutul social media care pretinde că arată pagubele.

Foto: Truepic

Noua funcție promovează un standard pentru imagini digitale dezvoltat de un grup numit Content Authenticity Initiative, care include companii precum Twitter, Adobe și The New York Times. Orice modificare va lăsa o urmă și va ridica semne de întrebare privind autenticitatea.

Adobe va introduce această funcție în Photoshop, iar NY Times intenționează să testeze modul în care fotoreporterii și editorii pot folosi tehnologia.


Google vine în ajutorul jurnaliștilor cu Journalist Studio

Google a anunțat Journalist Studio este o suită de unelte online destinate jurnaliștilor, pentru ca aceștia să-și facă treaba mai repede și mai bine. Primul instrument este Pinpoint, care-i ajută pe reporteri să treacă rapid prin sute de mii de documente, identificând și organizând automat persoanele, organizațiile și locurile cele mai des menționate. În loc să le ceară utilizatorilor să apese în mod repetat pe „Ctrl + F”, instrumentul îi ajută pe reporteri să folosească motorul de căutare Google și Knowledge Graph (recunoașterea optică a caracterelor și tehnologii de transformare a vocii în text).

Foto: Google Blog

Al doilea instrument este The Common Knowledge Project, o nouă modalitate prin care jurnaliștii pot explora, vizualiza și partaja date despre probleme importante din comunitățile lor locale. Reporterii își pot crea propriile diagrame interactive din mii de puncte de date în câteva minute, le pot încorpora în articole și le pot distribui în social media.

George Hari Popescu:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri