Cinci inovații: canal „colorat” de muzică, despre comunismul românesc și altele

Muzică fără brizbrizuri, comunismul românesc într-un muzeu online postmodern, ochelarii pentru nevăzători: iată o parte dintre inovațiile despre care povestim în acest calup de informații.


Canal de Youtube „curat” cu muzică diversă

Pe Youtube, suntem obișnuiți să fim asaltați cu tot felul de recomandări care mai de care mai… colorate. Denumirea acestui canal este Colors, dar el se bazează pe un principiu simplu: artistul și un microfon, pe un fundal colorat, cântă spre încântarea noastră. Fără adaosuri tehnologice, fără montaj sofisticat. Este un canal muzical reconfortant, în marea de videoclipuri de astăzi.

Impresia artistică este creată integral de către cântăreț, singurele artificii fiind vestimentația, mimica și eventual instrumentele muzicale. Artiștii sunt dintre cei mai diverși și din diferite colțuri ale lumii, așa că multiculturalitatea este atuul acestui canal muzical.


Comunismul pe înțelesul Piperei

„Comunismul pe înțelesul corporatiștilor” este un muzeu online postmodern, cu colecții și arhive menite să explice tinerilor cum a fost comunismul în România. Proiectul abordează viața domestică din perioada comunistă a unor generații care aveau foarte multe lucruri în comun, de la activități și produse de consum similare la obiceiuri sociale datorate acelorași lipsuri, explică Start-up.ro.

Cercetarea online este organizată pe secțiuni precum „Sala de lectură digitală” (o platformă de tip bibliotecă), „Camera audio-video” (materiale și interviuri video cu cercetători și istorici) și expoziții online precum „Femeia în câmpul muncii socialiste” și „Fenomenul vacanțelor – turism de masă și orientare turistică”. Zonele de cercetare propuse sunt tipologii de centralizare a zonelor antropologice ale culturii vizuale și indexare de elemente de patrimoniu imaterial din istoria recentă românească.


Respiro: călătorie printre anunțurile imobiliare 3D

„Zillow Surfing” se numește activitatea de a naviga pe hărți imobiliare ale companiei Zillow. Sunt marcate locurile unde există locuințe de închiriat sau de vânzare, iar prețurile ies în evidență pe hartă. Utilizarea acestei aplicații a crescut în număr de vizitatori, din martie 2020, cu peste 50% comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Oamenii vorbesc peste tot despre anunțurile văzute: pe serverele Discord, în chat-urile de grup și pe „Zillow Twitter”. Obsesia utilizatorilor pentru aplicație a făcut ca multe anunțuri ciudate și obscure să devină virale.

De ce are succes aplicația? Pentru că oamenii sunt atrași de un stil de viață diferit. Majoritatea celor care explorează hărțile nu au banii necesari pentru a închiria sau cumpăra o proprietate din acele anunțuri. Fascinația pentru locuințele de vis îi face însă pe indivizi să devină pasionați de această aplicație.


Selecția robotică a personalului

FiveKeep.com ajută companiile mici și mijlocii să selecteze cei mai buni candidați pe un post, din noianul de CV-uri trimise. Recrutarea se face prin intermediul unei platforme care dispune de o serie de algoritmi și criterii de performanță. Astfel, CV-urile primite vor fi supuse unei evaluări rapide, cât mai obiective, făcând ca, în alegerile finale, să se regăsească doar candidații cu cel mai ridicat grad de compatibilitate. Platforma a fost lansată pe piață în martie 2020.

Companiile setează întâi în platformă descrierea job-ului şi criteriile urmărite pentru candidaţi, iar FiveKeep selectează doar CV-urile relevante, explică Ziarul Financiar. Apoi, platforma trimite mesaje la adresele de e-mail selectate, în care candidaţii găsesc un link către FiveKeep, unde îşi pot crea profilul. Ei vor da testul în urma căruia se generează profilul lor şi compatibilitatea cu locul de muncă vacant. La final, companiile pot selecta candidaţii cu cel mai mare procentaj de compatibilitate, pentru a trece la următoarea etapă a procesului de recrutare: interviul.


Lumina tehnologică pentru cei cu deficiențe de vedere

Un start-up românesc a creat primii ochelari din lume pentru mobilitatea nevăzătorilor, scrie Forbes. Soluția Lumen este o tehnologie scalabilă, care reproduce principalele caracteristici ale unui câine ghid, încorporând tehnologii avansate de inteligență artificială și robotică într-o pereche de ochelari. Varianta industrială a produsului urmează să fie lansată în primul trimestru al anului 2021. Ulterior, producția și distribuția vor începe în a doua jumătate a anului 2021.

Până în prezent, Lumen a testat ochelarii pe aproximativ 200 de persoane nevăzătoare din România și din străinătate. Se estimează că peste 2.000 de teste vor mai fi realizate până la sfârșitul lui martie 2021.


 

George Hari Popescu:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri