În anul în care se împlinesc 100 de ani de la ʺMarea Unireʺ, principalele interese ale românilor din mediul online sunt emisiunile tv și calendarul Ortodox.
Mai mult, mulți dintre români nu știu ce semnifică Centenarul, nu știu unde a avut loc Unirea de la Alba Iulia sau câți ani sunt într-un centenar.
Casa de audit comunicațional și marketing strategic ʺFugașin & Parteneriiʺ a realizat un studiu ce măsoară interesul românilor față de temele „Centenar”, „Marea Unire” și „fotograful Unirii” în mediul online. Din analiză reiese că 3 români din 1.000, conectați la internet, sunt interesați lunar de tema Marii Uniri. Și numai 0,6 din 1.000 sunt interesati de Centenarul propriu zis.
Din 300 de romani interesați de Centenar, unul se întreabă „câți ani sunt într-un centenar? „, iar 0,1% din 37.560 de români care caută lunar informații despre aceste teme nu știu „unde a avut loc Unirea de la Alba Iulia”.
În total, 1 din 8 români care a căutat pe internet informații nu cunoaște însemnatatea marelui eveniment istoric”, arată comunicatul casei de audit.
Dacă facem referire doar la Centenar, curiozitatea românilor este legată de semnificația istorică, nu de acțiunile, activitățile sau evenimentele organizate în prezent și nici de semnificația acestui eveniment.
Românii se dovedesc interesați de personaje istorice fără încărcătură politică, așa cum este „fotograful Unirii”, Samoilă Mârza, pentru care interesul a crescut în fiecare lună.
Conform Google Trends, în primele 3 luni ale anului românii au fost interesați de emisiunea TV Exatlon, de Simona Halep și Australian Open, dar și de Calendarul Ortodox.
Echipa de analiză a corelat toate știrile apărute în ultimele 12 luni cu impactul acestora în social media și pe bloguri. A măsurat apoi interesul societății civile și al autorităților față de temă, independent de știrile „oficiale”. Monitorizarea a inclus instituții, organizații neguvernamentale, persoane fizice dar și companii private.
„Studiul oferă o privire de ansamblu asupra temei Centenare în rândul populației cu acces la internet, coborând apoi la nivelul inițiativelor publice și încheind cu analizarea unor situații concrete din instituțiile de stat versus inițiative private”.În cele peste 30 de pagini ale studiului arătăm interesul general față de Unire pentru a înțelege dacă românii sunt cu adevărat interesați de temă și care sunt nuanțele la care rezonează de fapt. Intrăm apoi în detalii analizând demersurile făcute în online de autorități și de societatea civilă în primele trei luni ale acestui an pentru a vedea cine și cum acaparează comunicarea pe acest subiect. În secolul XXI mediul online încă reprezintă o necunoscută pentru autoritățile publice, dar nici companiile private nu au venit cu soluții inovatoare. Suntem convinși că radiografii ca aceasta vor ajuta în calibrarea eforturilor de comunicare”, explică Florian Fugașin, fondatorul casei de audit comunicațional.
În ultimul an, cu toate dezbaterile publice referitoare la Centenar, media căutarilor online despre „Marea Unire”, Centenar și fotograful Unirii la un loc este de circa 37.560 pe lună. Dintre acestea, 30.530 de români sunt interesați lunar doar de „Marea Unire”,și doar 5.820 sunt interesați de Centenar. Din acestia, 1.320 au fost interesați de temă doar pentru școală.
Leave a Comment