Cum s-a gândit Facebook să lupte cu propaganda și dezinformarea din timpul alegerilor? A deschis o ”Cameră de război” (War Room), pe care acum a închis-o după numai două luni.
Așa-zisul proiect special al companiei conduse de Mark Zuckerberg dorea să aducă împreună angajați din diferite echipe împreună pentru a identifica rapid și remedia probleme precum dezinformarea în timpul alegerilor midterms din SUA – și nu numai, conform Gizmodo.
Cu toate astea, ”Camera” avea să ia sfârșit la numai două luni de la lansare, pe motivul că nu a avut niciodată scopul de a fi permanentă. Imediat după ce povestea a luat amploare, Facebook și-a modificat declarația, afirmând că va folosi în continuare ”tactici” folosite de War Room. Compania lui Zuckerberg n-a putut însă să definească care sunt acestea.
„Efortul camerei de război se concentrează în mod specific asupra problemelor legate de alegeri și este conceput pentru a răspunde rapid la amenințări precum eforturile de suprimare a alegerilor și dezinformarea civică. A fost un efort eficient în timpul recentelor alegeri din SUA și Brazilia și intenționăm să extindem efortul de a merge mai departe pentru alegerile din întreaga lume”, a mai spus Facebook, într-o declarație ulterioară.
Leave a Comment