Pentru prima oară în istoria sa, Facebook a făcut publică prevalența bullyingului și hărțuirii pe platformă. Datele interne prezentate arată că, la fiecare 10.000 de vizualizări, acest tip de conținut apărea de 14-15 ori, conform Reuters.
Peste 50% din totalul de 9.2 de postări eliminate pentru hărțuire erau proactive. Compania a mai adăugat că cifrele reflectă numai situațiile în care bullyingul era evident și nu a mai fost nevoie de “report” din partea altui utilizator, pentru a decide dacă conținutul trebuie eliminat.
Pe Instagram, pe de altă parte, conținutul de acest tip apare de 5-6 ori la fiecare 10.000 de postări.
Este pentru prima oară când Facebook face publice date privind fenomenul de bullying pe platformă. Aceste dezvăluiri vin în contextul în care o fostă angajată a companiei a făcut dezvăluiri importante despre rețeaua socială, pe care a și descris-o ca fiind interesată mai mult de profit decât de siguranța utilizatorilor.
Dezvăluirile whistleblowerului Frances Haugen au pornit o dezbatere în întreaga lume cu privire la lipsa de transparență a Facebook de până acum.
Leave a Comment