Brigitte Macron, ținta unui fake news. Soția președintelui Franței vrea să îi dea în judecată pe cei care răspândesc informații false
Prima doamnă a Franței, Brigitte Macron, a fost recent ținta unui fake news care afirmă că aceasta s-ar fi născut cu sex masculin. Acum, soția președintelui Emmanuel Macron vrea să îi dea în judecată pe cei care răspândesc informații false despre ea.
Informația s-a răspândit pe Twitter încă din toamnă, fiind promovată intens de o publicație de extremă-dreapta, însă abia acum ea a ajuns să prindă tracțiune. Zvonul, care afirmă că Brigitte Macron s-a născut cu sex masculin sub numele de Jean-Michel Trogneux, a circulat sub hashtagul cu presupusul nume de bărbat al soției președintelui francez, conform The Independent.
Ziarul Faits et Documents susține că dezvăluirea este rezultatul unei investigații de trei ani. Mai mult, publicația a afirmat că „mai mulți experți” au confirmat această ipoteză. Însă ce a propulsat cu adevărat falsa informație a fost interviul acordat de așa-zisa jurnalistă Natacha Rey, care s-ar fi ocupat de investigație, pe 10 decembrie. Deși șters, videoul a reușit să strângă 470 de mii de vizualizări.
Sexul biologic reprezintă frecvent o armă folosită împotriva femeilor aflate în poziții-cheie. Brigitte Macron, al cărui soț va candida curând pentru un al doilea mandat, nu este singura femeie despre care s-au publicat știri false de acest gen: Michelle Obama, fosta primă doamnă a SUA și Jacinda Ardern, premierul Noii Zeelande, au fost și ele victime ale teoriilor conspirației despre sexul lor.
În acest sens, există îngrijorări în Franța cu privire la viitoarele alegeri prezidențiale. Presa franceză notează că riscul ca procesul electoral să fie manipulat într-o manieră similară cu ultimele două alegeri din SUA.
Articole asemănătoare
Elon Musk vrea un abonament lunar pentru a putea folosi X
Europa Liberă: 5.3 milioane de lei pentru campania Vioricăi Dăncilă de la TV. Digi24, singurul post fără contract de publicitate cu PSD
Ambasada SUA în România, mesaj de susținere pentru jurnaliștii Digi24 trimiși în Israel
Meta și Google au țintit, în secret, minorii pe YouTube cu reclame Instagram
„Gaslighting”, desemnat cuvântul anului 2022. Cum este folosit în contextul dezinformării