Google, agenție de presă? Nu putea fi decât o problemă de timp până să se întâmple acest lucru.
Gigantul american tocmai a lansat Subscribe, un serviciu care permite utilizatorilor, fie ei publisheri sau simpli consumatori de content, să acceseze știri de calitate. Bineînțeles, acest lucru se face contra-cost, aspect care știm deja că în România este o problemă, dar este tot mai mult cazul ca și în acest domeniu publicul să înțeleagă că este ceva ce ține de normalitate. Că o știre sau o informație de calitate e firesc să aibă un preț, asemeni oricărui altui serviciu solicitat și, nu în ultimul rând, că prețul se reflectă direct în calitatea informației oferite.
Revenind la Subscribe, însă, avantajul față de obișnuita subscripție la o simplă platformă de știri este că, propriu-zis, întregul se desfășoară printr-un simplu sign-in în contul de gmail, cu alte cuvinte din imensul și multifuncționalul Google. Pe scurt, nu va trebui decât să introduceți parola în locul nenumărator alte date, de la nume, prenume și CNP până la, eventual, contul bancar, precum în cazul platformelor tradiționale de presă online. Iar acest serviciu vă va aduce, la un simplu click distanță, publisheri de prestigiu și creatori de content premium, cum ar fi New York Times, Le Figaro, Financial Times, The Telegraph, La republica etc. Iar lista este în creștere.
Nu este exclus, însă, ca odată ce subscrieți la una sau mai multe publicații, serviciile Google să se comporte un pic diferit. Nu este însă cazul să vă alarmați, pentru că asta nu va însemna nimic mai mult decât că va evidenția anumite articole ale respectivelor publicații din momentul în care ele devin relevante pentru căutările voastre. Sigur, asta înseamnă totodată și faptul că vor avea parte de mai mult trafic, dar pe de altă parte asta nu va afecta algoritmul celorlalte căutări pe care le faceți folosind Google.
Leave a Comment