În cazul în care companiile de socializare nu reușesc să împiedice răspândirea dezinformării și monetizarea acesteia, acestea ar putea fi amendate cu miliarde de dolari, dacă noua legislație australiană va fi adoptată.
Sancțiunile ar valora până la cinci la sută din cifra de afaceri anuală globală a companiei. Autoritatea australiană pentru comunicații și media, un organism guvernamental de supraveghere, ar urma să se asigure că platformele de socializare vor respecta standardele.
„Legislația, dacă va fi aprobată, va oferi ACMA o serie de noi competențe pentru a obliga platformele digitale să furnizeze informații, să înregistreze și să aplice codurile obligatorii ale industriei, precum și să elaboreze standarde industriale”, a declarat un purtător de cuvânt pentru AFP, conform Yahoo News.
ACMA ar urma să aplice sancțiuni în cazul în care o companie nu reușește să monitorizeze și să combată conținutul intenționat „fals, înșelător și înșelător” care ar putea provoca „prejudicii grave”. Cu toate acestea, organismul de supraveghere nu ar avea puterea de a șterge sau bloca postările.
Legislația este similară cu Legea serviciilor digitale din Uniunea Europeană, care va intra în vigoare începând cu 25 august. Proiectul de lege australian este menit să consolideze Codul australian voluntar de practici privind dezinformarea și dezinformarea, lansat în 2021. Printre semnatarii acestui cod se numără Facebook, Google, Microsoft, Redbubble, TikTok și Twitter.
Australia se confruntă în ultima vreme cu un val de dezinformare, în legătură cu un referendum privind drepturile indigenilor, care este programat să aibă loc la sfârșitul acestui an. Oficialii sunt preocupați de siguranța utilizatorilor, precum și de protejarea democrației.
„Dezinformarea și dezinformarea semănă dezbinare în cadrul comunității, subminează încrederea și poate amenința sănătatea și siguranța publică”, a declarat duminică ministrul comunicațiilor, Michelle Rowland, la prezentarea noului set de legi.
Leave a Comment