Associated Press și alte organizații de știri sunt interesate de modalitățile prin care inteligența artificială generativă poate fi utilizată pentru colectarea știrilor. Având în vedere acest lucru, AP a emis un set de reguli pentru jurnaliștii săi. Principalul punct? Nu folosiți ChatGPT pentru conținut publicabil.
Mai exact, jurnaliștii AP pot experimenta cu ChatGPT, dar trebuie să fie precauți atunci când fac acest lucru. Fiecare rezultat „ar trebui tratat ca un material sursă neverificat” și supus standardelor AP, conform publicației, citată de The Verge.
Cu toate acestea, există și limitări mai stricte, cum ar fi:
- să nu modifice fotografii, clipuri video sau audio;
- să nu utilizeze imagini generate de AI decât dacă acestea fac obiectul unui reportaj – și numai prin etichetarea clară a fotografiilor;
- să nu introducă informații confidențiale în instrumentele de AI;
- să se asigure că alte surse pe care le folosesc sunt „libere de conținut generat de AI”.
Mai mult, personalul AP ar trebui să se asigure întotdeauna că nu utilizează conținut AI creat pentru a răspândi dezinformări, verificând continuu veridicitatea conținutului pe care îl utilizează.
Nu este sfârșitul AI în media
Asta nu înseamnă că AP nu va mai folosi niciodată inteligența artificială: chiar luna trecută, OpenAI, producătorul ChatGPT, și The Associated Press au anunțat un acord prin care compania de inteligență artificială va licenția arhiva de știri a AP, în scopuri de instruire.
În plus, organizația de știri folosește instrumente automate pentru a produce scrieri rapide în jurul rapoartelor financiare și a ligilor sportive minore.
Mai multe organizații de știri sunt de acord
Printre alte organizații de știri care sunt interesate să înțeleagă ce loc ar trebui să ocupe inteligența artificială în jurnalism se numără Poynter Institute, Wired și Insider.
Wired a precizat că nu publică articole generate de inteligența artificială, „cu excepția cazului în care faptul că este generat de inteligența artificială reprezintă ideea întregii povești”.
Într-un editorial, Poynter a subliniat că consumatorul ar trebui să știe că există standarde pentru „a se asigura că conținutul pe care îl citește, îl privește și îl ascultă este verificat, credibil și cât mai corect posibil”.
Iar faptul că aceste orientări privind inteligența artificială vor fi publicate ca un nou capitol în AP Stylebook, care este folosit mai mult sau mai puțin ca un standard în întreaga industrie, înseamnă că tot mai multe organizații de știri vor urma ideile privind utilizarea inteligenței artificiale generative.
Leave a Comment