Google continuă să servează publicațiilor „false” de știri, care dezinformează sau au credibilitatea redusă, reclame, în ciuda daunelor pe care acestea le provoacă încrederii publicului.
Un studiu realizat de cercetătorii de la Școala de Informații a Universității Michigan arată că 48% din traficul publicitar pe site-ruile „false” de știri este deservit de Google. În ceea ce privește ads-urile de pe site-urile cu credibilitate redusă, printre care se numără și Sputnik conform raportului, numărul este ceva mai mic (32%), conform Morning Brew.
Pe parcursul anului trecut, compania ar fi făcut eforturi majore în eliminarea publicității de pe „peste 1,3 miliarde de pagini care au încălcat” politicile sale, însă pare că nu a fost destul, dat fiind că site-uri cunoscute pentru rolul jucat în dezinformare și propagandă, precum Sputnik News, au scăpat de aceastî măsură.
Cercetătorii au analizat peste 1.700 de site-uri de știri, identificând 545 dintre acestea ca fiind false sau hiper-partizane. Pentru a determina nivelul de credibilitate, studiul s-a raportat la un set de date realizat de Melissa Zimdars, profesor asociat la Colegiul Merrimack.
Leave a Comment