Gigantul american Amazon susține că rețelele de socializare sunt de vină pentru valul de recenzii false, cu ajutorul cărora sunt promovate în topul căutărilor produse neconforme.
Anterior, o investigație a Which? a descoperit că există firme care garantează obținerea statusului “Amazon’s Choice” pentru produsele de pe Amazon prin realizarea unui număr mare de review-uri false, informează The Guardian.
Problema, spune compania condusă de Jeff Bezos, este din vina rețelelor de socializare, care nu acționează la timp atunci când Amazon raportează postări, conturi sau grupuri unde sunt solicitate recenziile.
„În primele trei luni ale anului 2020, am raportat mai mult de 300 de grupuri către companiile de socializare, care au luat apoi un timp mediu de 45 de zile pentru a opri grupurile respective de la utilizarea serviciului lor pentru a comite abuzuri. În primele trei luni ale anului 2021 am raportat peste 1.000 de astfel de grupuri, serviciile de socializare luând un timp mediu de cinci zile pentru a le elimina”, se arată într-o postare a Amazon.
Retailerul precizează totuși că viteza de răspuns a unora dintre rețelele de socializare s-a mărit, însă „este imperativ ca companiile de social media să investească în mod adecvat în controale proactive pentru a detecta și a pune în aplicare recenziile false înainte de a le raporta problema”.
Leave a Comment