Organul consultativ al guvernului Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord în domeniul AI susține că reglementarea algortmilor de pe social media este necesară.
Într-un raport recent, Centrul de Etică a Datelor și Inovare (CDEI) spune că platformele de social media, precum Facebook și Twitter, ar trebui să își împărtășească datele cu cercetători independenți, în cazul în care aceștia studiază un topic relevant pentru interesul public. Printre acestea s-ar putea număra și modul în care rețelele de socializare influențează consumatorii, precum și modul în care dezinformarea se propagă, conform The Guardian.
Pentru binele consumatorilor de social media, cercetătorii de la CDEI propun și extinderea ”bibliotecilor” de publicitate pe care cele mai multe rețele le au deja, însă includerea și a reclamelor privind locuri de muncă, anunțuri imobiliare și a produselor cu restricție de vârstă.
Șeful Centrului de Etică a Datelor și Inovare susține că deși oamenii nu vor ca targetarea lor de către algoritmi să se oprească, însă ”vor să știe că se face în siguranță și în mod responsabil”.
”Capacitatea platformelor de a decide ce informații văd oamenii le pune într-o reală poziție de putere. Pentru a solidifica încrederea publică pe termen lung, este vital ca guvernul să se asigure că noul regulator de prejudicii online urmărește modul în care platformele recomandă conținutul, stabilind procese solide pentru protejarea persoanelor vulnerabile”, a mai spus Roger Taylor, conform The Guardian.
Leave a Comment