Atunci când Mark Zuckerberg a fost întrebat dacă Facebook a influențat alegerile prezindențiale americane din anul 2016, fondatorul celei mai cunoscute platforme social-media din lume a respins ideea ca fiind „nebunească”. Cu toate acestea, s-ar putea argumenta că a fost o remarcă cel puțin nesinceră; la vremea respectivă Facebook avea o întreagă secțiune dedicată poveștilor de succes ale campaniilor politice care foloseau rețeaua de socializare pentru a influența rezultatele alegerilor. Respectiva opțiune însă, mai precis cea care se referea la „Government and politics”, astăzi nu mai există.
Pagina poveștilor de succes a Facebook este un exemplu elocvent pentru dominanța companiei asupra publicității online, oferind exemple din orice domeniu sau industrie imaginabile pentru a ilustra felul în care, folosind platforma, anumiți formatori de opinie obțineau un avantaj incontestabil. Dar când aceste exemple veneau chiar din mediul politic, s-a observat că ele conțineau date cât se poate de interesante. Colaborarea Facebook cu guvernatorul republican din Miami, Rick Scott, de pildă, s-a folosit de link-uri și materiale video pentru a influența procentajul votanților în ceea ce s-a dovedit, în cele din urmă, a fi o candidatură de succes pentru un al doilea mandat. Concret, impactul Facebook a adus o creștere de 22% în sprijinul votanților de origine hispanică, precum și majoritatea voturilor minorității cubaneze.
Cu toate acestea, meniul drop-down al secțiunii povești de succes, care odată includea și facilitatea amintită mai sus, respectiv „Government and politics”, nu mai este disponibilă. Contactat în privința acestei schimbări, un purtător de cuvânt Facebook a refuzat să facă o declarație.
Leave a Comment