Agenții de publicitate cheltuiesc 2,6 miliarde de dolari pe site-uri web de dezinformare

Un studiu realizat de platformele de safe advertising NewsGuard și Comscore arată că site-urile cu conținut dezinformator obțin anual miliarde de dolari din publicitate.

SUA se află pe primul loc în ceea ce privește plasarea de reclame pe site-uri care promovează narative toxice, precum Children’s Health Defense, NaturalNews.com, TheGatewayPundit.com și DavidIcke.com. Agenții de publicitate au cheltuit 1,6 miliarde de dolari pentru ca ads-urile lor să ajungă pe site-uri care publică fake news, conform Campaign.

Realizatorii studiului afirmă că în Marea Britanie, care se clasează pe locul doi, agenții de publicitate cheltuiesc 112 milioane lire sterline, adică 152 milioane dolari pe astfel de site-uri, în timp ce în Europa cifra este de 407 milioane euro (349 milioane lire sterline, 475 milioane dolari).

În America, pentru fiecare 2,16 dolari cheltuiți în venituri din publicitate digitală brandurilor de știri legitime, un dolar revine către site-urile de dezinformare.

Cu toate astea, cifrele nu sunt mari, dacă luăm în considerare dimensiunea întregii piețe de publicitate online. Studiul afirmă, astfel, că doar 1,68% din cheltuielile publicitare din eșantionul de 7.500 de site-uri se duc către site-uri care promovează dezinformare pe subiecte de actualitate, precum pandemia de COVID-19.

Însă fenomenul ar putea să devină o problemă pentru brandurile majore, a căror imagine va fi asociată cu fake news. Companii precum Pepsi, Starbucks, Verizon și Marriott au avut reclame plasate automat pe site-urile de dezinformare.