Acțiunile companiilor de social media, afectate de scăderea investițiilor în publicitate

Acțiunile platformelor de socializare au scăzut considerabil, iar prognozele nu sunt optimiste. Principala îngrijoarare se referă la sectorul publicitar care dă semne că își va încetini investițiile în reclamele digitale.

După ce Twitter și Snapchat și-au publicat rezultate pe acest trimestru, majoritatea celorlalte companii din tech au suferit scăderi ale acțiunilor. Atât Twitter, cât și Snap au înregistrat scăderi în venituri și și-au ratat țintele pe care investitorii le-au propus. Ambele companii au indicat reticența agenților de publicitate de a investi în ad-uri ca unul dintre motivele principale pentru scădere.

După acest anunț, Meta și Google au înregistrat scăderi de 5.6% și, respectiv, 3.3%, conform Reuters. Analiștii din industrie spun că firmele din tech sunt primele care resimt încetinirea activității publicitare pentru că, spre deosebire de alte industrii, reclamele digitale pot fi oprite imediat.

Citată de Reuters, Snapchat a declarat că agenții de publicitate vor să își reducă cheltuielile pentru a face față inflației și dobânzilor tot mai mari, iar tendința nu pare să îndrepte. Toată lumea e acum cu ochii pe Google și Meta, cele mai mari compani din domeniul publicitar, însă unii experții consultați de The Wall Street Journal sunt de părere că ambele oferă servicii mult prea extinse și populare pentru a fi afectate în aceași măsură ca Twitter sau Snapchat.

Contextul macroeconomic este acum principalul impediment și chiar dacă giganții din advertising n-o să producă rezultate dezastruoase, tot o să fie afectate. Rezultatele acestora, care trebuie să fie făcute publice săptămâna viitoare, vor oferi un semnal pentru ce se va întâmpla în perioada imediat următoare.

Piața se uită la acest lucru și, în principiu, logica este: «La naiba, dacă ei fac asta, atunci ce se întâmplă cu cei care nu sunt la fel de puternici? Ce văd ei că se apropie și nu văd toți ceilalți?»”, a declarat un analist pentru The Washington Post.

Teama este, bineînțeles, că industria se pregătește pentru o recesiune. Tăierea de cheltuieli sau sistarea de noi angajări sunt deja măsuri pe care sectorul tech le-a implementat deja. Încetinirea acțiunilor publicitare este cea mai nouă și, probabil, cea mai solidă indicație că lucrurile n-o să fie plăcute în acest an.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri