Un site de știri din Kuwait a dezvăluit un prezentator generat de inteligența artificială, al doilea de acest fel din lume
Un organ de presă din Kuwait a dezvăluit în această săptămână că a creat un prezentator de știri virtual numit Fedha, folosind inteligența artificială. Cu toate acestea, nu este primul produs de acest gen din lume: China a fost prima care să dezvolte un prezentator AI, în 2018.
Fedha s-a prezentat pe contul de Twitter al Kuwait News, un site afiliat la Kuwait Times. Aspectul său este al unei femei cu păr blond și ochi albaștri, reprezentând populația diversă a statului din Peninsula Arabică. Ea poartă, de asemenea, o jachetă neagră și un tricou alb, potrivit BBC.
أول مذيعة في #الكويت تعمل بالذكاء الاصطناعي
• #فضة.. مذيعة #كويت_نيوز الافتراضية
• ما هي نوعية الأخبار التي تفضلونها بتقديم #فضة زميلتنا الجديدة؟ .. شاركونا آراءكم pic.twitter.com/VlVjasSdpb
— كويت نيوز (@KuwaitNews) April 8, 2023
„Sunt Fedha, prima prezentatoare din Kuwait care funcționează cu inteligență artificială la Kuwait News. Ce fel de știri preferați? Să vă ascultăm opiniile”, a spus în limba arabă prezentatoarea, la prima sa apariție.
Potrivit redactorului-șef adjunct al postului de știri, scopul proiectului este de a vedea potențialul AI. Cu toate acestea, Fedha are limitările sale în prezent. În viitor, prezentatoarea AI ar putea dezvolta un accent kuwaitian și ar putea fi capabilă să citească buletinele de știri online.
Numele ei, „Fedha”, se referă la argint. Și cum „ne imaginăm întotdeauna că roboții lui sunt argintii și de culoare metalică”, Kuwait News a decis să combine cele două denumiri.
Articole asemănătoare
Lukașenko transformă Codul Penal în propria armă. Protestatarii vor fi pedepsiți cu până la trei ani de închisoare
Maria Ressa, jurnalista câștigătoare a premiului Nobel, critică social media: Oamenii nu realizează că sunt manipulați
Un post major de radio din SUA i-a îndemnat pe jurnaliști să-și tempereze retorica despre „frauda electorală”
Belarus amenință că va răspunde la sancțiunile UE: „Sperăm că se vor gândi la interesele companiilor lor”
Astăzi începe a doua ediție a Școlii de Media Digi24