Facebook ia în considerare renunțarea la restricțiile privind dezinformarea COVID
După ani în care Facebook a fost criticată pentru modul în care gestionează dezinformarea, introducerea unor restricții clare privind conținutul despre COVID a părut a fi modalitatea rețelei de socializare de a se răscumpăra.
Acum, aceeași rețea de socializare ia în considerare eliminarea acelorași restricții.
Facebook va apela la consiliul său de supraveghere
Decizia Facebook vine în contextul în care „multe țări din întreaga lume, deși nu toate, încearcă să revină la o viață mai normală”, conform directorului de afaceri internaționale, Nick Clegg, scrie The Guardian.
Într-un alt răspuns oferit presei, compania-mamă a Facebook, Meta, a invocat rata mică de mortalitate, prin dezvoltarea vaccinurilor și a tratamentelor terapeutice, precum și evoluția unor variante, cum ar fi tulpina Omicron.
Însă rețeaua de socializare va cere opinia consiliului său de supraveghere, pentru a nu face o alegere greșită atunci când „rezolvă tensiunile inerente între libertatea de exprimare și siguranță”.
Alternativele pe care Facebook spune că le ia în considerare sunt etichetarea sau scăderea vizibilității a unei postări, fie direct, fie prin intermediul programului de fact-checking independent. Dacă politica va fi modificată, rețeaua socială nu va mai șterge postările care conțin afirmații false și manipulatoare despre COVID-19.
Într-o declarație, consiliul de supraveghere a spus că cererea Facebook a fost acceptată: „Meta trebuie să trimită recomandările consiliului prin procesul oficial de elaborare a politicilor și să ofere actualizări regulate în acest sens, inclusiv prin intermediul redacției sale de știri”.
Răspunsul companiei și decizia pe care o va lua va trebui să fie făcută publică în termen de 60 de zile de la primirea recomandărilor consiliului – care nu au însă un caracter obligatoriu.
Articole asemănătoare
Trump distribuie propagandă rusă despre contra-candidatul său, menită să influențeze alegerile din 2020
Cum încearcă presa online să se salveze: HuffPost, cumpărat de BuzzFeed pentru a atrage publicitate
SUA l-au desemnat pe jurnalistul arestat de Rusia ca fiind condamnat pe nedrept
Nouă ipoteză privind motivul pentru care oamenii distribuie fake news: nu acordă destulă atenție conținutului
Cât de importante sunt etichetele pentru știri? Este influențată încrederea cititorului în publicație?