Pinterest va bloca postările care conțin dezinformări despre schimbările climatice
Platforma de partajare a imaginilor Pinterest anunță că plănuiește să interzică dezinformarea climatică, urmând ca toate postările care conțin informații false sau înșelătoare despre schimbările climatice să fie șterse.
Schimbarea vine odată cu actualizarea noilor politici ale serviciului, care prevede și o definiție clară a conținutului pe care nu îl va accepta. Printre altele, Pinterest va bloca imaginile care neagă existența sau efectele schimbărilor climatice, dar și încercarea de a ”denatura datele științifice”. Vizat va fi și conținutul dăunător, fals sau înșelător care vizează dezastrele naturale și fenomenele meteorologice neobișnuite, conform The Guardian.
Directorul de politici al companiei a explicat că noile reglementări vin în completarea proiectului început în 2017, când Pinterest, ca și alte companii tehnologice, au început să fie mai atente la dezinformarea de pe propriile platforme.
„Această mișcare îndrăzneață este o extindere a orientărilor noastre mai largi privind dezinformarea, pe care le-am elaborat pentru prima dată în 2017 pentru a aborda dezinformarea în domeniul sănătății publice și pe care le-am actualizat de atunci pentru a aborda probleme noi și emergente pe măsură ce acestea ajung în prim-plan. Politica extinsă privind dezinformarea climatică este încă un pas în călătoria Pinterest de a combate dezinformarea și de a crea un spațiu online sigur”, a afirmat Sarah Bromma.
Pinterest s-a remarcat în ultimii ani prin eforturile pe care le-a făcut pentru a limita conținutul dezinformator de pe platformă. Deși industria tech este cunoscută pentru refuzul sau lipsa de interes pentru a-și schimba politice în favoarea lupte cu dezinformarea, Pinterest a făcut exact contrariul: a blocat conținutul care făcea afirmații înșelătoare sau complet false despre COVID, dar și-a limitat și propriile instrumente.
Căutarea pe platformă a unor termeni legați de sănătate, cum ar fi „vaccinuri” sau „tratament împotriva cancerului” redirecționează utilizatorul către sfaturi publicate pe platformă de către organizații precum Organizația Mondială a Sănătății sau Centrul american pentru controlul și prevenirea bolilor.
Articole asemănătoare
CNA, aviz pozitiv pentru două televiziuni noi. Una dintre ele va agrega știri din online
O celebră publicație, catalogată drept înșelătoare de către un browser
Vicepreşedintele ANCOM explică cum aplică România DSA: „Nu suntem un arbitru al discursului politic”
Situație tensionată la The Washington Post. Doi jurnaliști premiați cer schimbarea conducerii
Rusia cere Twitter să blocheze activitatea unei publicații de opoziție, după ce a amenințat că va închide platforma