Google și ceilalți giganți, haideți cu algoritmul! UE va obliga marile companii să fie mai transparente
Companiile tehnologice dominante vor trebui să explice cum funcționează algoritmii lor, în conformitate cu noile reguli UE propuse.
Companiile tehnologice dominante vor trebui să explice cum funcționează algoritmii lor, în conformitate cu noile reguli UE propuse și, de asemenea, să își deschidă arhivele de reclame către autoritățile de reglementare și către cercetători, informează Nasdaq. Anunțul a fost făcut în 30 octombrie 2020 de către Margrethe Vestager, comisarul european pentru Concurenţă.
Măsura va avea impact asupra giganților online din SUA, cum ar fi Google, Amazon, Apple și Facebook. Comisarul a declarat că obiectivul este acela de a face lumină asupra modului în care funcționează algoritmii care servesc reclame online și de a se asigura că aceste companii sunt responsabile pentru deciziile lor.
„În mod evident, nu vom avea ca ţintă vreo companie sau o anumită naţionalitate. Ceea ce este important este că vom avea ca ţintă o anumită greutate pe piaţă, o influenţă pe piaţă, care vor sta la baza acestor criterii pe care le vom stabili. Nu am finalizat încă lista criteriilor, dar în mod evident nu lucrăm invers, de la o listă de companii la o listă de criterii”, a afirmat Vestager într-un interviu acordat agenției Reuters și citat de News.ro.
Până în 2 decembrie, vor fi anunțate două seturi de proiecte de reguli: Digital Services Act (Legea Serviciilor Digitale) și Digital Markets Act (Legea Piețelor Digitale). Noua legislație va avea nevoie de contribuții din partea țărilor UE și a Parlamentului European înainte de a intra în vigoare; este vorba despre o procedură care ar putea dura un an sau chiar mai mult.
La începutul lui septembrie 2020, Thierry Breton, comisarul european pentru Piața Internă, a declarat pentru Financial Times că UE pregătește o „listă neagră de comportamente” pe care marile companii mondiale vor fi obligate să le elimine din practicile lor comerciale.
Foto: Samantha Lee (Business Insider)
Articole asemănătoare
Ocupanții ruși au oferit Mariupol distrugeri și… ecrane mari cu propagandă
Un ONG pentru drepturile jurnaliștilor trage un semnal de alarmă: „Dacă presa chineză ar fi liberă, coronavirusul nu ar fi o pandemie”
Twitter, noi măsuri privind războiul din Ucraina. Restricționează conturile autorităților ruse
Facebook nu reușește să combată dezinformarea privind schimbările climatice
De ce își dorește propaganda rusă ca România să reconsidere relațiile cu Rusia